Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос относно температура и масло

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Какво имаш предвид "никой"...повече от половината форум го знае това нещо
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • #77
      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
      Това, което си написал е много вярно. Но не е точно като представа за нашите коли.
      Тук термостатът започва да загрява с повишаването на температурата на вътрешния кръг. Термо гелът в металния балон се разширява и напъва пружината, като започва постепенно да отваря и при около 92 градуса се смята, че вече е достатъчно отворил. Когато влезне в началото още студен антифриз той затваря при около 80 градуса и всичко започва отначало. Затова някои са забелязали, че в началото им пада температурата по стрелковия. Това се вижда най-добре при дизелите през зимата при плавно каране

      ---------- Post added at 13:20 ---------- Previous post was at 13:18 ----------

      След като колата загрее и външния кръг се започва истинското регулиране, като той може да не е напълно отворил
      Примерът с тенджерата го дадох за да илюстрирам на разбираем език това, че термостатирането е трудно начинание, колкото по инертни са процесите в него.
      Конкретно в автомобила топлоотдаването и топлоотнемането са именно относително инертни процеси, които правят задачата трудна с инструментите на един прост двупозиционен пропорционален регулатор, какъвто се явява термостатът в комбинация с охлаждащият радиатор и вентилатор.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #78
        Да споделя моите показания,колата е от подписа.Стрелката стои една малка идея над 90,но в диапазона 82-102/5 не мърда,гледал съм я на скритото меню което уж показва реалната темперетура.В нормално движение варира м/у 82-90гр.под товар стига и до 96-100.първа скорост включва на 97.
        Мен лично ме устроива,зимата така или иначе парно Йок.Дали е нормално,незнам
        Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

        Comment


        • #79
          Климата не ти е наред. Обади се кат си в Сф да я оправим

          Comment


          • #80
            От 100% сигурен източник, конкретно за жтд:
            The thermostat starts to open at the rated temperature, plus or minus 2 degrees.
            Start to Open: 88°C
            Fully Open: 95°C

            Данните от елърн-а, които се пуснаха назад са грешни. Да има и грешна информация понякога в тези ръководства.

            Точно поради същата температура на регулиране, първо термостата трябва да отвори на 100% от капацитета си, в случая 95 градуса, а след това трябва да се пусне перката на 1-ва степен - 97 градуса. Хистерезиса на жтд-то е да я спре на 94 градуса, когато регулацията чрез термостата започва чрез неговото затваряне.

            Няма нищо случайно в числата в една техника. Просто трябва да знаете системата как работи, а не да се говори просто ей така.

            За това крайния отговор е, че температурата при 100% изрядна система варира между 88 и 95 градуса при нормални условия. Всичко извън това не е нормално или условията на експлоатация са доста тежки.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Comment


            • #81
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Примерът с тенджерата го дадох за да илюстрирам на разбираем език това, че термостатирането е трудно начинание, колкото по инертни са процесите в него.
              Конкретно в автомобила топлоотдаването и топлоотнемането са именно относително инертни процеси, които правят задачата трудна с инструментите на един прост двупозиционен пропорционален регулатор, какъвто се явява термостатът в комбинация с охлаждащият радиатор и вентилатор.
              Преди малко направих експеримента и на практика със стария термостат стига само теория !
              Attached Files
              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
              Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
              sigpic

              Comment


              • #82
                Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                От 100% сигурен източник, конкретно за жтд:
                The thermostat starts to open at the rated temperature, plus or minus 2 degrees.
                Start to Open: 88°C
                Fully Open: 95°C

                Данните от елърн-а, които се пуснаха назад са грешни. Да има и грешна информация понякога в тези ръководства.

                Точно поради същата температура на регулиране, първо термостата трябва да отвори на 100% от капацитета си, в случая 95 градуса, а след това трябва да се пусне перката на 1-ва степен - 97 градуса. Хистерезиса на жтд-то е да я спре на 94 градуса, когато регулацията чрез термостата започва чрез неговото затваряне.

                Няма нищо случайно в числата в една техника. Просто трябва да знаете системата как работи, а не да се говори просто ей така.

                За това крайния отговор е, че температурата при 100% изрядна система варира между 88 и 95 градуса при нормални условия. Всичко извън това не е нормално или условията на експлоатация са доста тежки.
                Самата истина !
                +1
                Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                sigpic

                Comment


                • #83
                  Първоначално публикувано от viktorsterev Покажи съобщение
                  Да споделя моите показания,колата е от подписа.Стрелката стои една малка идея над 90,но в диапазона 82-102/5 не мърда,гледал съм я на скритото меню което уж показва реалната темперетура.В нормално движение варира м/у 82-90гр.под товар стига и до 96-100.първа скорост включва на 97.
                  Мен лично ме устроива,зимата така или иначе парно Йок.Дали е нормално,незнам
                  Забранил си си ЛС. Как да ти отговоря?

                  Comment


                  • #84
                    Абе то и в нас на термостата на стената за парното се включва и изключва автоматично,ама нещо не се съвпада с тернометъра на другата стена Иначе е готино да си лафим
                    SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

                    Comment


                    • #85
                      От всичко изписано приемам, че термостатът ми е окей и си къртя напред!

                      Между другото, вчера ви дадох грешна информация - маркуча на големия кръг Е студен, докато двигателя по показания на таблото беше точно на чертата между 50 и 90, което се предполага, че е 70. Покарах я още малко, стрелката се качи между чертата и 90, една идея по-близо до 90 може би, след което перката отпред се беше включила вече, а маркуча на големия кръг вече беше позатоплен.
                      Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                      GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                      Comment


                      • #86
                        При теб най-честата причина е самия уред. На много от 156-ците уреда им е дефектен. И уредите на 156 и 147 нямат нищо общо, че тука разни капацитети и това се пробват да изкарат като мнение.
                        За това при такива проблеми като твоите, когато дойде при мен някой, задължително меря директно с инфраред-а и гледам през това време какво "вижда" ЕКУ-то на двигателя. И чак тогава се решава дали колата е ОК или не. До тогава никога не казвам диагноза точно при 156-ците.
                        Last edited by BO; d.m.y г., 19:54.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment

                        Working...
                        X